Mainimiste analüüs

Kes, kus ja mida räägib veebis sinust või konkurentidest

Mainimiste analüüs – kes, kus ja mida räägib veebis sinust või konkurentidest

Meie arvame, et turundustegevuse tulemusel peab toimuma müük. Kui turundusele ei järgne soovitud mahus müügitehinguid, siis tõenäoliselt on sul fookus paigast või oled lihtsalt kehv turundaja ja pikka pidu sul ärimaailmas ei ole. 

Selle artikli lugemiseks kulub sul 6 minutit aega.

  • Miks mainimiste jälgimine veebis on ettevõtte turunduse jaoks ülimalt oluline
  • Päris case study mainimiste analüüsi kasust
  • Mõõdikud, mida mainimiste analüüsil silmas pidada

“Ja kui te neid kuulate, saate täiustada kõiki veidraid asju, mis muudavad keskmise ettevõtte erakordseks ettevõtteks” – Richard Branson

Mainimiste eanalüüs aitab sul turunduse fookust seada ja hoida. Mainimiste analüüsiga käib lahutamatult kaasas veel üks tegevus ja see on veebi kuulamine. Anname lühikese ülevaate, mis on mainimiste analüüs, mis on veebi kuulamine ning kuidas neid omavahel oskuslikult sidudes on võimalik konkurenti lihtsa vaevaga edestada.

Mis on mainimiste analüüs

“Mainimine” on sündmus, kus veebis ilmub mõne valdkonnaga seotud sisu. Mainimine toimub vältimatult iga kord, kui mingit märksõna, hashtagi või kaubamärki veebis kasutatakse. Ettevõtte positiivsete mainimiste arv toob kaasa suurema nähtavuse ning seeläbi otsese mõju müügitulemustele.

Mainimiste analüüs on kasulik informatiivne mõõdik, mis aitab turunduse ja äri arendusega seotud isikutel hinnata oma valdkonna sihtgrupi taju ning enda ja konkurendi äri nähtavust digitaalses maailmas (kohalolu). Mainimised on läbivalt seotud erinevate turunduse distsipliinidega – olgu selleks siis SEO, PR, müügitoetus, tuntus vms.

 

Miks on mainimiste jälgimine veebis ettevõtte turunduse jaoks ülimalt oluline

Kui sinu turunduse eelarve on väike – ja enamustel Eesti ettevõtjatel on see väike – siis on mainimiste analüüs ja veebi kuulamine sinu jaoks suurepärased tööriistad, kuidas madala kuluga oma turunduse fookust ja skoopi seada. Veebi ja sotsiaalmeedia mainimiste jälgimine ja analüüs annab teile ülevaate, kes ja mis asjaoludel teid huvitavaid teemasid veebis kajastab.

Kolm peamist mõõdikut mida konkurentide mainimiste analüüsimisel silmas pidada

 

Siin on kolm peamist mõõdikut, mis aitavad manimiste analüüsist parimat kasu saada
Need on:

Intensiivus: kui aktiivselt sihtgrupp ja konkurendid arutavad märksõnade või märksõnafraaside üle meeldimiste, kommentaaride ja jagamiste kaudu

Emotsioon : see annab teile ülevaate avaldatud sisu üldisest tonaalsusest

Katvus: see mõõdab inimeste arvu, kes puutuvad kokku sinu või konkurendi otsingufraasidega.

Mis on mainimiste jälgimise peamised kasutusjuhtumid

 

Mainimiste jälgimine on tehniline protsess, kuid missuguseid kasutusjuhtumeid see toetab? Meie arvates toetab see protsess kolme olulist teemat:

Õige sihtgrupi tuvastamine – annab sisendi sihtgrupi olemuse määramiseks. Saad ülevaate populaarsematest teemadest, märksõnadest ning suudad määrata oma sõnumite edastamiseks parimad kanalid, hääletooni ja kellaajad.

Maine jälgimine – veeb on võimas kanal maine loomiseks, kuid üsna lihtsalt võib see sind ka hävitada. On lausa ärikriitiline, et hoiaksid silma peal kõikidel mainimistel, mis võivad sinu äritegevust mingil määral ohustada. Nii saad  võimalikule kriisile käe ette panna juba enne, kui viirus üldse saab levima hakata.

Lõppkasutaja ja konkurendi käitumise mõistmine – mainimiste analüüs võimaldab sinul paremini mõista oma sihtgrupi  ja konkurentide digitaalset käitumist. Saad teada, kuidas ja kus avaldatakse olulist sisu, millal ja mis iseloomuga on konkurentide kampaaniad ning kuidas toimub suhtlus sinu ärivaldkonnas.

 

Mis vahet on mainimiste jälgimisel ja veebi kuulamisel?

Mainimiste jälgimine inimeste ja brändide digitaalse käitumise iseloomu tuvastamine – mida ja kus räägitakse. Veebi kuulamine seevastu on mainimiste sisuline analüüs ja see seisneb tegelike arutelude ning sisu konteksti mõistmist. Veebi kuulamise eesmärk on jõuda sihtgrupi ja konkurentide käitumise kognitiivsete mehhanismide mõistmiseni  – kindlasti kirjutame sellest valdkonnast üsna pea pikemalt oma blogis.

Siin on sulle mõned head keskkonnad enda ja konkurentidega seotud mainimiste analüüsimiseks:

15 of the Best Social Media Monitoring Tools to Save You Time
Guide to brand monitoring + TOOLS [2021 update]
Social Listening in 2021: Best Hacks, Strategies, and Tools
Are You Listening? The 19 Best Social Media Monitoring Tools

Pole kindel, kas suudad mainimiste analüüsi protsessi algusest lõpuni ise juhtida?
Kontakt meiega aitab sul selgusele jõuda.

SOOVIN PAKKUMIST UUE VEEBILEHE LOOMISEKS VÕI OLEMASOLEVA VEEBI RE-POSITSIONEERIMISEKS

Kontakt

 

Marketing Intelligence OÜ
Reg: 16947960

Juhtiv partner Meelis Mak
Tel: +372 50 19 349

Linked In

 © Marketing Intelligence OÜ  | Privaatsus |  www.markintel.ee | www.seo-coaching.net